Online İşlemler
English

İletişim

Allianz Yaşam ve Emeklilik A.Ş.

Allianz Tower

Küçükbakkalköy Mah.

Kayışdağı Cad. No:1

34750 Ataşehir/İstanbul


Tel: (0216) 556 66 66

Faks: (0216) 556 99 79

  • Bize Ulaşın
  • İletişim

Müşteri Hizmetleri

Allianz - 4440953

Talep, öneri, şikayet veya sorularınızı yazılı iletmek için lütfen İletişim Formumuzu doldurunuz.

Hafta içi hergün 08.00-17.00 arası Müşteri Hizmetlerimiz'i arayarak neler yapabilirsiniz?

  • Genel bilgi alabilirsiniz.
  • Bireysel Emeklilik Sistemi, Akıllı Adım Bireysel Emeklilik Planları ve Yaşam Sigortaları ile ilgili bilgi alabilirsiniz.
  • Akıllı Adım Bireysel Emeklilik sözleşmeleriniz ve Yaşam Sigortası poliçeleriniz ile ilgili işlem yapabilirsiniz.
  • Emeklilik sözleşmelerinize ait katkı payı ve fon dağılımı vb. değişikliklerinizi gerçekleştirebilirsiniz.
  • Vergi avantajınız için kullanmak üzere tahsilat makbuzunuzu faks, e-posta ya da mektup yoluyla tarafınıza gönderilmesini talep edebilirsiniz.
  • Adres, telefon ve diğer bilgi değişikliklerinizi bildirebilirsiniz.

Talep, şikayet ve önerileriniz için...

Nasıl İletebilirsiniz?
Sözleşmeniz veya poliçeniz ile ilgili talep ve şikayetlerinizi, Çağrı Merkezimizi arayarak, mektup, faks, e-posta yoluyla veya internet sitemizdeki "İletişim Formu" üzerinden iletebilirsiniz. Çağrı Merkezimiz 8.00-17.00 saatleri arasında müşterilerimize hizmet vermekte, bu saatler dışında gelen çağrılar için Sesli Yanıt Sistemimiz otomatik olarak devreye girmekte, taleplerin ve şikayetlerin kayıt edilmesi sağlanmaktadır. Genel Müdürlük, tüm bölge müdürlüklerimiz ve şubelerimizin adres,telefon ve faks numaralarına bu sayfada bulunan "Adres, Telefon ve Krokilerimiz" başlığı altından ulaşabilirsiniz.

Nasıl Çözümlenir?

İletilen tüm talep ve şikayetler, türlerine göre belirlenen kodlar yardımıyla manyetik ortama kaydedilmektedir. İlgili talep ve şikayet, bu konuda görev tanımlanmış personelimize, en kısa sürede konu ile ilgili çözüm oluşturmak üzere iletilmektedir. Tüm talep ve şikayetler ISO 10002:2004 Müşteri Memnuniyeti Kalite Standardı kapsamında şeffaflık, erişilebilirlik, cevap verebilirlik, objektiflik, erişebilirliği sağlayan düşük maliyet, adillik, gizlilik, müşteri odaklılık, hesap verebilirlik ve sürekli iyileştirme çerçevesinde değerlendirilmekte, çözüme kavuşturulmaktadır. Şikayetlerin ve taleplerin geliş zamanları ve çözümlenme süreleri takip edilmekte ve kayıtları tutulmaktadır. Ayrıca, Çağrı Merkezimizle yapılan tüm görüşmeler kayıt altına alınmaktadır.

Üstelik artık sosyal medya kanallarımız üzerinden de bize ulaşabilirsiniz!

Allianz - twitter 

Sıkça Sorulan Sorular

Bireysel Emeklilik

İnternet sitesi üzerinden sözleşmemi nasıl görüntüleyebilirim?

İnternet sitesi üzerinden Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek T.C. kimlik numaranız ve şifreniz ile giriş yapabilir, sözleşme detaylarınızı görüntüleyebilirsiniz.

İnternet sitesine giriş yapabilmek için şifremi nereden temin edebilirim?

Şifrenizi Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek Kayıt Ol/Şifremi Unuttum kısmından talep edebilir ya da 444 0 953 nolu çağrı merkezimizi arayarak mail adresinize gönderilmesini yönünde talebinizi iletebilirsiniz.

Düzensiz ödeme ile ilgili bilgi almak istiyorum.

01.01.2016 tarihinden sonra vadesi gelen katkı payının ödeme tarihini takip eden 3 ay içinde yatırılmaması durumunda sözleşme düzensiz ödeme statüsüne düşüyor. Düzensiz ödeme kapsamına giren sözleşmeler için katılımcılara, düzensiz ödeme durumunun başladığı tarihi takip eden beş iş günü içerisinde bilgi verilecek. Katılımcılar isterlerse 2016 yılından itibaren ödenmemiş vadelerini de artık ödeyebilecekler.

Devlet katkısı hak ediş oranları ve süresi ile ilgili bilgi almak istiyorum.

Ayrılma Süresi Devlet katkısı Hak Ediş Oranı
3 yıldan az % 0
3<=Süre<6 yıl % 15
6<=Süre<10 yıl % 35
10 yıl ve daha fazla (56 yaşından önce) % 60
10 yıl ve daha fazla (56 yaşından sonra) % 100 


Daha fazla bilgi için BES'te Devlet Katkısı sayfamızı ziyaret edin.

Emeklilik hakkı kazanılması durumunda başvuruyu nereye yapmalıyım?

Emeklilik hakkı kazanılması durumunda başvuru talebinizi şirketimize yazılı veya 444 0 953 nolu çağrı merkezimizi arayarak da iletebilirsiniz. Bireysel Emeklilik ile ilgili en çok merak edilenlerle ilgili daha fazla bilgi için lütfen Bireysel Emeklilik sayfamızı ziyaret edin.

Bireysel emeklilik sisteminden ayrılma talebimi nereye yapmalıyım?

Ayrılma talebinizi şirketimize yazılı olarak veya 444 0 953 nolu çağrı merkezimizi arayarak iletebilirsiniz.

Farklı şirkette yer alan sözleşmemi sizin şirketinize aktarmak istiyorum, başvuruyu nereye yapmalıyım?

Aktarım taleplerinizi  şirketimize yazılı olarak veya 444 0 953 nolu çağrı merkezimizi arayarak iletebilirsiniz.

Katkı payı, fon değişiklilklerini nereden yapabilirim?

İnternet sitesi üzerinden Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek T.C. kimlik numaranız ve şifrenizle sisteme giriş yaparak istediğiniz değişiklikleri yapabilir ya da 444 0 953 nolu çağrı merkezimizi arayarak da iletebilirsiniz.

Yeni yönetmelik ile giriş aidatı ve yönetim gider kesintisinde yapılan değişiklik ile ilgili bilgi almak istiyorum.

Söz konusu kesintiler sözleşmenin sadece ilk 5 yılı süresince alınabilecektir.

Yönetim gider kesintisine ve giriş aidatına maktu tutar adı altında toplu bir sınır getirilmiştir. Bu kesintinin üst sınırı, sözleşmenin ilk 5 yılı için içinde bulunulan yıla ait aylık brüt asgari ücretin %8,5’i kadardır. Bu kesinti için her sözleşme yılının Ocak ayında geçerli aylık brüt asgari ücret dikkate alınır.

Sözleşmenin 5.yıldan önce sonlandırılması halinde 5 yıla kadar olan süreye karşılık gelen ve şirket tarafından tahsil edilmemiş kısım, emeklilik hesabındaki birikimden ertelenmiş giriş aidatı olarak indirilebilir.

Yeni bir bireysel emeklilik sözleşmesi açtırmak istiyorum, başvuruyu nereye yapabilirim?

İnternet sitesi üzerinden "Hemen Başvur"  adımından,Yapı Kredi şubelerinde yer alan danışmanlarımız aracılığıyla ya da 444 0 953 nolu çağrı merkezimizi arayarak başvurunuzu iletebilirsiniz.

Hayat Sigortaları

YKB şubelerinden çektiğim kredimi erken kapattım hayat sigortamın iadesini nasıl alabilirim?

1 aylık cayma süreniz içerisinde kapatıysanız iptal işlemini YKB şubeniz aracılığıyla yaptırabilir; paranızı kesintisiz iade alabilirsiniz. 1 aylık süreden sonra hesap numaranızı belirtiğiniz  iptal dilekçenizi bilgiyasamveemeklilik@allianz.com.tr mail adresine yada 0216 556 99 79 fax numarasına talebinizi iletebilirsiniz.

Tazminat durumunda istenen belgeler nelerdir?

Vefat durumunda istenen belgeler;

HASTALIK SONUCU VEFATLARDA İSTENEN BELGELER

1- Ölüm tarihi işlenmiş olan Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği’nin fotokopisi,

2- Mernis Ölüm Tutanağı veya Ölüm nedenini izah eden Doktor Raporu fotokopisi,

3- Veraset İlamı’nın aslı veya fotokopisi (poliçede menfaattar k.varisleri ise istenir),

4- Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

5-Ailenin ikametgah belgesi, her bir lehdara ait güncel cep telefonu ve e-posta adresi bilgileri,

6- Vefat öncesi geçirilmiş olan hastalık mevcutsa hastane müşahade dosyası ve epikriz raporu’nun fotokopileri.

TRAFİK KAZASI SONUCU VEFATLARDA İSTENEN BELGELER

1- Ölüm tarihi işlenmiş olan Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği’nin fotokopisi,

2-Mernis Ölüm Tutanağı veya Ölüm nedenini izah eden Doktor Raporu fotokopisi,

3-Veraset İlanı’nın aslı veya fotokopisi (poliçede menfaattar k.varisleri ise istenir),

4- Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

5- Ailenin ikametgah belgesi, her bir lehdara ait güncel cep telefonu ve e-posta adresi bilgileri,

6-Trafik Kazası Tespit Tutanağı’nın önlü-arkalı fotokopisi.

ADLİ OLAYLAR SONUCU (CİNAYET, SUDA BOĞULMA V.S.) İSTENEN BELGELER

1- Ölüm tarihi işlenmiş olan Vukuatlı Aile Nüfus Kayıt Örneği’nin fotokopisi,

2-Mernis Ölüm Tutanağı veya Ölüm nedenini izah eden Doktor Raporu fotokopisi,

3- Veraset İlamı’nın aslı veya fotokopisi (poliçede menfaattar k.varisleri ise istenir)

4-Geçirmiş olduğu Adli Olay ile ilgili olarak;

a. Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanağı,

b. Cumhuriyet Savcılığı Otopsi Sonuç Raporu, c. Cumhuriyet Savcılığı Takipsizlik Kararı veya İddianame,

c. Cumhuriyet Savcılığı Takipsizlik Kararı veya İddianame,

5- Poliçe ve başvuru formu (mevcutsa),

6- Ailenin ikametgah belgesi, her bir lehdara ait güncel cep telefonu ve e-posta adresi bilgileri.

Yukarıda belirtilen belgeler, birikimli ve birikimsiz ürünlerimiz için geçerli olup,eğer ürün kredi hayat, Kredi Ödeme Güvencesi ise, kredinin kullandırıldığı ilgili YKB şubesinden Kredi Sözleşmesinin fotokopisi, Poliçe sertifikası ve Katılım Beyan Formunun fotokopileri istenir.

Eğer Kurumsal Hayat Poliçesi ise, teminatlar genelde şartsız kabul limitlerinde olduğundan önceye dayalı hastalık araştırılmadığı için tedavi raporları istenmesi şart olmayabilmektedir. (Gruba yeni girenler ve Sağlık Bildirim Formu olanlar hariç)


MALULİYET DURUMUNDA İSTENEN BELGELER

1)Sağlık Kurulu Raporu (Bünyesinde Sağlık Kurulu oluşturan (Devlet Hast., Üniversite Hast.v.s.) hastane tarafından verilmiş kesin maluliyet yüzdesi “oranı” belirtilen rapor’un orijinali veya noter tastikli sureti),

2)Maluliyet hastalık sonucu ise, maluliyete neden olan hastalıkla ilgili olarak tedavi gördüğü hastaneden alınacak olan, Hastane Müşahade Dosyası, tetkik sonuçlarının fotokopisi ve Epikriz Raporu’nun orijinali,

3)Sigortalı tarafından muhtardan alınacak ikametgah belgesi veya adres bilgisini gösteren bir faturanın fotokopisi,(son 3 aya ait)

4) Sigortalının güncel cep telefonu ve e-posta adresi,

5)Sigortalının önlü-arkalı T.C. Nüfus Cüzdanı fotokopisi,

6)Poliçe ve başvuru formu) (mevcutsa),

7)Maluliyeti kaza sonucu ise Trafik kazası veya işkazası tutanağı istenir. Olay savcılığa intikal ettiyse Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanağı da talep edilebilir.

YAŞAM RİSKLERİ / KRİTİK HASTALIK DURUMUNDA İSTENEN BELGELER

1)Kritik Hastalık, Yaşam Riskleri durumunda, hastalığa neden olan olayla ilgili olarak tedavi gördüğü hastaneden alınacak olan Hastane Müşahade Dosyası, tetkik sonuçlarının fotokopisi ve Epikriz Raporu’nun orijinali,

3)Sigortalı tarafından muhtardan alınacak ikametgah belgesi veya adres bilgisini gösteren bir faturanın fotokopisi, (son 3 aya ait)

4) Sigortalının güncel cep telefonu ve e-posta adresi,

5)Sigortalının önlü-arkalı T.C. Nufus Cüzdanı fotokopisi, 6Poliçe ve başvuru formu) (mevcutsa),

7)Maluliyeti kaza sonucu ise Trafik kazası veya işkazası tutanağı istenir. Olay savcılığa intikal ettiyse Cumhuriyet Savcılığı Soruşturma ve İfade Tutanağı da talep edilebilir.

Vergi avantajından nasıl faydalanabilirim?

Vergi Avantajı 6327 sayılı Kanunun 5 inci maddesiyle Gelir Vergisi Kanununun 63 üncü maddesinin birinci fıkrasının (3) numaralı bendinde yapılan değişiklik uyarınca, 11/2013 tarihinden itibaren, vergiye tabi ücret matrahının tespitinde, bireysel emeklilik dışında kalan şahıs sigortaları için ödenen primlerin elde edilen ücretin % 15'ine kadar olan kısmı ücret matrahının tespitinde indirilebilecektir. Vergiye tabi ücret matrahının tespitinde dikkate alınacak sigorta primleri; sigortanın Türkiye'de kâin ve merkezi Türkiye'de bulunan bir emeklilik veya sigorta şirketi nezdinde akdedilmiş olması şartıyla; - Ücretlinin şahsına, eşine ve küçük çocuklarına ait birikimli hayat sigortası poliçeleri için hizmet erbabı tarafından ödenen primlerin %50'si ile - Ölüm, kaza, sağlık, hastalık, sakatlık, işsizlik, analık, doğum ve tahsil gibi şahıs sigorta poliçeleri için hizmet erbabı tarafından ödenen primlerden oluşmaktadır.

Ücretliler için vergi avantajı: Ücretli olarak çalışan mükellefin ödeyeceği Hayat Sigortası primi, ilgili ayda elde edilen brüt ücretin %15’ini ve yıllık olarak asgari ücretin yıllık tutarını aşmamak kaydıyla gelir vergisi matrahından indirilebilmektedir.

Beyana tabi gelir vergisi mükellefleri için vergi avantajı:Yıllık gelir vergisi beyannamesi veren mükellefin ödeyeceği Hayat Sigortası primleri, (primin gelirin elde edildiği yılda ödenmiş olması ve ücret geliri elde edenlerin üctretlerinin safi tutarının hesaplanması sırasında ayrıca indirilmemiş bulunması kaydıyla), beyan edilen yıllık gelirin %15'ini ve yıllık olarak asgari ücretin yıllık tutarını aşmayacak şekilde indirilebilecektir.

Vergi indiriminden yararlanmak için: Bordro ile ücret alıyorsanız, poliçe makbuzunuz ve daha sonraki ödemelerinizin alındı belgelerinin bir kopyasını, çalıştığınız işyerinin muhasebe servisine ilgili ayda vermeniz, beyannameye tabi iseniz, poliçe makbuzunuzun ve daha sonraki ödemelerinizin tutarını Gelir Vergisi Beyannamesi'nde belirtmeniz yeterlidir.

İşsizlik tazminat talebinde gerekli belgeler nelerdir?

  • Sigortalı tarafından durumu ve talebi anlatan imzalı başvuru dilekçesi
  • İşten ayrılma bildirgesi-İşten çıkarılma nedenini gösteren belge( İşveren Belgesi) imzalı ve kaşeli
  • İş veren imza sirküleri -Banka Hesap Bilgileri Iban Numarası
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi
  • İşkura kayıtlı olduğunu gösteren belge  
  • SGK Hizmet Dökümü(güncel tarihli)
  • Son 6 aylık kredi kartı ekstresi (kredi kartı sigorta ürünü için)
  • Değerlendirmeye göre ek belge 

Allianz Sigorta ve Allianz Hayat Emeklilik poliçeleri ile bilgilere nereden ulaşabilirim? 

Müşteri Hizmetleri diğer poliçeler tarafında en sık sorulan sorularla ilgili merak ettiklerinize Allianz Sigorta ve Allianz Hayat Emeklilik sayfalarından ulaşabilirsiniz.

Bireysel işlemler şifremi nasıl temin edebilirim?

İnternet sitesi üzerindeki Online İşlemler adımından Bireysel Online İşlemler Merkezi'ne giderek Kayıt Ol/Şifremi Unuttum bölümünden şifrenizi temin edebilirsiniz.