İletişim

Bize Ulaşın

Allianz Müşteri Hizmetleri - 0850 399 99 99

  • İletişim
  • Acentelerimiz

Dünyanın lider sigorta şirketi Allianz’ın, 2015’in ilk dokuz ayında 8,15 milyar avroluk faaliyet kârı elde etti. Dokuz aylık dönemde hissedarlara ait net kâr % 3,9 artarak 5,20 milyar avroya yükseldi. Allianz Grubu aynı dönemde % 200’lük güçlü Mali Yeterlilik II (Solvency II) sermaye yapısına ulaştı. Özellikle Türkiye’de kaydedilen güçlü prim artışı da % 37,6 oranında gerçekleşen dönemsel büyümeye katkıda bulundu.

Dünyanın en büyük sigorta ve finans şirketlerinden Allianz Grubu’nun toplam geliri 2015 yılının ilk dokuz ayında, % 3,5 artarak 95,5 milyar avroya ulaştı. Grup, 8,15 milyar avro faaliyet kârı elde ederken, hissedarlara ait net kârı ise % 3,9 artarak 5,20 milyar avroya yükseldi.

Allianz SE CFO’su Dieter Wemmer konuyla ilgili olarak “Volatilitesi yüksek bir finansal piyasa ortamında, Allianz’ın temel unsurları üçüncü çeyrekte tüm iş segmentlerinde sağlam düzeyde kaldı. Faaliyet kârının yılsonunda artarak 10 ila 10,8 milyar avroluk hedef aralığımızın üst sınırına ulaşmasını bekliyoruz” dedi. Avrupa Birliği’nin, şirketleri varlık ve yükümlülüklerini risk bazlı ölçmekle yükümlü tuttuğu Solvency II düzenlemesine göre mali yeterliliğini 31 Aralık 2014’e göre % 9 oranında artırarak 30 Eylül 2015 tarihi itibarıyla % 200 olarak gerçekleştirdi. Böylece sağlam bir sermaye yapısı olduğunu gösteren Allianz Grubu’nun 31 Aralık 2014 tarihi itibarıyla 60,7 milyar avro olan öz sermayesi, % 0,9 artarak 61,3 milyar avroya ulaştı.

Mal ve Kaza Sigortaları: Faaliyet kârı sağlıklı bir seviyede seyrediyor

Mal ve Kaza sigorta segmentinde brüt primler, üçüncü çeyrekte % 2,4 artarak 11,52 milyar avro’ya ulaştı. Döviz kuru ve konsolidasyon etkileri hariç tutulduğunda, dönemsel büyüme % 0,4 olarak gerçekleşti. Özellikle Türkiye’de kaydedilen güçlü prim artışıyla % 37,6 dönemsel büyüme gerçekleşti. Küresel iş alanı Allianz Worldwide Partners’ta, Allianz Global Assistance % 12,1’lik dönemsel büyümenin ana kaynağı olurken, İspanya’da primler % 7,3 arttı. Avustralya özellikle araç ve konut sigortası alanlarında % 4,2 ile dahili olarak güçlü büyüme trendini devam ettirdi.

Üçüncü çeyrekte Mal ve Kaza Sigorta segmentinin faaliyet kârı % 5,0 azalarak 1,35 milyar avroya geriledi. Bu düşüşte büyük oranda hedefin altındaki yatırım sonucu etkili olurken, risk değerlendirmede istenen hedefe ulaşılamaması da rol oynadı. Doğal afetlerin etkisi önceki yıla göre 137 milyon avro yükselerek 144 milyon avro olarak gerçekleşti. Birleşik rasyo % 0,6 oranında azalarak % 94,1’e indi. Dieter Wemmer, “Mal ve Kaza Sigortaları segmentimiz, önceki yıla kıyasla hava koşullarıyla ilgili hasarlardaki artışın yanı sıra çok sayıda büyük hasara rağmen güçlü risk değerlendirme marjını korudu” dedi. Wemmer, segmentin sağlıklı gelişimine devam ettiğini söyledi.

Hayat ve Sağlık Sigortaları: Ürün karmasındaki geçiş, yeni iş kârlılığını artırıyor

Bu dönemde primler, birim bağlantılı ve diğer verimli sermaye ürünlerine kaydı. Bu durum özellikle Almanya, Fransa ve İtalya gibi ana pazarlarda kendini gösterdi. Bu geçiş hedefinin sonucunda, yeni iş kârlılığı %0,3 puan artarak %3,0 olarak gerçekleşti. Yine söz konusu geçişin sonucunda Hayat ve Sağlık Sigortalarındaki zorunlu primler önceki yılın aynı çeyreğinde artan satışlara göre % 9,7 düşerek 14,31 milyar avroya geriledi. Faaliyet kârı, kısmen, Güney Kore’de ertelenen satın alma maliyetlerinden kaynaklanan zarar nedeniyle, % 6,6 düşerek 738 milyon avro olarak gerçekleşti. Yeni işlerden elde edilen gelir % 1,6 gibi düşük bir oranda azalarak 325 milyon avroya geriledi. Yeni işlerden elde edilen gelir ikinci çeyreğe göre % 55 arttı. Bu artış, hedeflendiği gibi sermaye yoğun ürünlerden uzaklaşmanın bir başka sonucu oldu.

Allianz SE CFO’su Dieter Wemmer, “Hayat ve Sağlık segmentindeki ürün karmamız doğru yönde gelişiyor, geleneksel ürünlerden yeni ürünlere geçiş devam ediyor. Artan yeni iş kârlılığımız, uyguladığımız stratejinin ne kadar doğru olduğunu gözler önüne seriyor” değerlendirmesini yaptı.

Fon Yönetimi üçüncü taraf net çıkışları daha da yavaşlama kaydetti

Üçüncü çeyrekte, Fon Yönetimi segmentinin faaliyet gelirleri % 1,1 artarak 1,64 milyar avroya ulaştı. Bu artışta, üçüncü taraf fon yönetiminin ortalamasının daha düşük olmasının etkisini fazlasıyla telafi eden yüksek performans ücretleri ve önemli ölçüde güçlenen Amerikan doları rol oynadı. Faaliyet kârı bu çeyrekte, % 13,5 düşerek 600 milyon avroya geriledi. Bu çeyrek ve önceki çeyrekte gerçekleşen net çıkışlardan etkilenen gider-gelir oranı bir önceki yılın aynı dönemine göre % 63,3’e gerilerken, ikinci çeyrekte gerçekleşen % 67,4’lük orana kıyasla güçlendi.

30 Eylül 2015 tarihi itibarıyla fon yönetimi 1,75 trilyon avro olarak gerçekleşti. Bu rakam 2014 yılı sonunda 1,80 trilyon avro seviyesindeydi. 2014 yılı sonunda 1,31 trilyon avro olarak gerçekleşen üçüncü taraf fon yönetimi, 1,26 trilyon avroya geriledi. Net çıkışlara ek olarak, volatilitesi yüksek sermaye piyasaları da bu düşüşte etkili oldu. Üçüncü çeyrekte fon yönetiminde görülen üçüncü taraf net çıkışları yavaşlamaya devam ederek 14,8 milyar avro olarak gerçekleşti. Bir önceki yılın üçüncü çeyreğinde, üçüncü taraf net çıkışları 47,4 milyar avro olarak gerçekleşmişti. PIMCO’daki net çıkışlar üçüncü çeyrekte 16 milyar avro olurken Allianz Global Investors 1,3 milyar avroluk net giriş kaydetti.

Dieter Wemmer, “PIMCO’daki net çıkışlar önceki çeyrek döneme kıyasla neredeyse yarı yarıya düşerek 2013’ün üçüncü çeyreğinde net çıkışlar başladığından bu yana en düşük çeyrek dönem düzeyine indi” şeklinde konuştu. Wemmer, “Allianz Global Investors, üçüncü taraf net girişlerini on birinci çeyrekte de artırmayı başardı” dedi.

Allianz hakkında:

Dünyanın en güçlü finans topluluklarından, Brand Finance "Global 500" araştırmasına göre “Dünyanın En Değerli Sigorta Markası” olan Allianz, 70’ten fazla ülkede 148.000 çalışanıyla 85 milyon müşterisine hizmet vermektedir. 2500 çalışanı, 12 bölge müdürlüğü ve 4000 acentesiyle 81 ilde 5 milyon müşterisinin yanında olan Allianz Türkiye, çatısı altında Allianz Sigorta, Allianz Hayat ve Emeklilik ile Allianz Yaşam ve Emeklilik şirketlerini barındırmaktadır. Uluslararası kredi derecelendirme kuruluşu Moody’s’in yaptığı değerlendirme sonucunda uluslararası ölçümlemede Baa1, ulusal ölçümlemede,Aa2 alan Allianz Sigorta, Türkiye’deki finansal bir kuruluşun aldığı en yüksek not ile gücünü ve güvenilirliğini bir kez daha teyit etmiştir. 2015 yılının ilk yarısı itibarıyla hayat dışı branşlarda toplam 1,8 milyar TL prim ve %13,8 oranında pazar payı, sağlık alanında da ilk 619 milyon TL prim ve %32,6 pazar payı elde eden Allianz Türkiye, sektör liderliğini devam ettirmektedir. Bireysel emeklilikte konsolide verilere göre ilk yarı itibarıyla 7,6 milyar TL fon büyüklüğü ve %18 pazar payının sahibi olan Allianz Türkiye, hayat sigortalarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla %36 gibi yüksek bir büyüme oranı yakalayarak 274 milyon TL prim ve %14,6 pazar payı elde etmiştir.

Allianz ile ilgili detaylı bilgi için:
allianz.com.tr

Allianz’ı sosyal medyada takip etmek için:
facebook.com/AllianzTurkiye
instagram.com/AllianzTurkiye
twitter.com/AllianzTurkiye
youtube.com/AllianzTurkiye